De nationale ploeg bekleedt al sinds 5 november 2015 de eerste plaats op de FIFA-ranglijst. In tal van Europese topcompetities vertolken Belgische sterren de hoofdrol. AA Gent kwalificeerde zich voor de knock-outfase van het kampioenenbal. Het Belgisch voetbal scheert hoge toppen. 'Tijd voor een overzicht' dacht Raf Willems, de auteur van 'Alles over Belgische voetballegendes van 1916 tot 2016'.

Raf Willems stelde dit boek met de grootste zorg en kennis van zaken samen. Hij publiceerde sinds 1995 ruim dertig boeken over de geschiedenis van het voetbal. Zijn website is een aanrader wie graag korte prozaïsche stukjes over voetbal leest.  Met dit boek schrijft Willems het eerste naslagwerk op kinder-/pubermaat over het Belgisch voetbal en haar helden.

Van Olympische gouden medaillewinnaar Louis Van Hege over Rik Coppens en Torten Goetinck tot Eden Hazard en Kevin De Bruyne.  Willems portretteert hen allemaal op een zeer bevattelijke manier doorspekt met leuke anekdotes. De auteur vertelt de jonge lezers ook over Belgische voetbalmirakels in Europa: het mirakel van Vitosha, het winnende doelpunt van Stevens tegen Inter, de bolwassing die Waterschei aan PSG gaf in de Genkse mist … het passeert allemaal de revue.

169 pagina’s lang neemt ‘Alles over Belgische voetballegendes van 1916 tot 2016’ je mee op een reis doorheen de tijd in het Belgisch voetbal. Leuke weetjes over helden van vroeger tot nu, Europese voetbalmirakels van Belgische ploegen, handige overzichtslijsten, … en dit alles zeer mooi geïllustreerd met prachtige foto’s. Bob Browaeys, ervaren jeugdcoach in dienst van de KBVB - die onlangs nog de bronzen medaille op het WK onder 17 in Chili behaalde met zijn jonge Duivels - geeft de jeugdige lezers her en der bruikbare tips om hun spel te optimaliseren. Wilt u van uw zoon een onverslaanbare voetbalquizzer maken? Dan is dit boek een ideaal geschenk voor elke jonge voetballiefhebber!

Hier vind je de paniniquiz over keepers terug.

Auteur: Raf Willems

Uitgeverij: De Vliegende Keeper